Is Forex Trading Lov I Islam
Hva er avgjørelsen om kjøp og salg av aksjer Vær oppmerksom på at enkelte lærere anser aksjer fra alle selskaper som haraam Vi håper at du kan forklare. Publisert dato 2013-05-29. Prøve være Allah. Deler kan deles, i henhold til feltet av aktivitet og arbeid involvert i tre kategorier. Deler basert på tillatt arbeid, for eksempel selskaper som håndterer transport, frakt, produksjonsklær, verktøy, kontorrekvisita, møbler, medisinsk utstyr, eiendomsmegling og så videre og ikke engasjere seg I noen haramiske praksis eller transaksjoner, som fusk eller utlån eller lån på grunnlag av riba, retter de seg etter islamske avgjørelser i alle sine transaksjoner og avtaler. Disse typer selskaper kalles tillatte eller rene selskaper, og det er lov å kjøpe og selge aksjer i them. Shares basert på uønskede typer arbeid, for eksempel selskaper som omhandler turisme, hoteller som fremmer og bistår i umoralske handlinger, bryggerier, riba-baserte banker, kommersielle forsikringsselskaper, selskaper som skriver ut og distribuerer uanstændige magasiner osv. Det er ikke tillatt å kjøpe aksjer eller investere i denne typen selskap, og det er ikke tillatt å annonsere dem eller fremme dem. Med hensyn til disse to selskapene er det ingen forvirring om herskelsen, og saken er ganske klare, hvis arbeidsområde er i utgangspunktet tillatt, men de engasjerer seg i noen haramiske praksis eller transaksjoner, for eksempel transportselskaper som for eksempel har rentebærende kontoer i banken, eller de finansieres med midler av riba-baserte lån fra banker eller fra personer i form av aksjer. Disse typer selskaper kalles blandede selskaper. De moderne forskerne har forskjellig med hensyn til avgjørelsen på dem, men den mest korrekte oppfatningen er at det er haram å kjøpe aksjer i dem, investere i dem eller fremme dem. Det skyldes at aksjonæren er en partner i selskapet basert på antall aksjer han eier, så han er partner for hver transaksjon der selskapet går inn s, som riba eller andre harametransaksjoner. Med hensyn til forbudet mot å fremme disse selskapene, skyldes det at det involverer samarbeid i synd og overtredelse, som bidrar til å spre haram og forårsaker at folk faller inn i det Allah, kan Han blir opphøyet, sier tolkning av meningen. Hjelp deg hverandre i Al Birr og Taqwa dyd, rettferdighet og vanhet, men ikke hjelpe hverandre i synd og overtredelse. Denne oppfatningen ble begunstiget av flertallet av moderne lærde, blant annet lærerne til Stående komité for utstedelse av Fatwas i landet av de to hellige helligdommer En uttalelse til den effekten ble også utstedt av det islamske Fiqh-rådet som tilhører Organisasjonen for den islamske konferansen, samt det islamske Fiqh-rådet som tilhører den muslimske verdensliga. Det står i Fataawa al-Lajnah ad - Daa imah 14 299. Det grunnleggende prinsippet er at det er tillatt å holde aksjer i alle selskaper hvis det ikke har å gjøre med haramiske ting som riba og så videre. Men hvis det handler om haraam ting som riba, så er det ikke tillatt å holde aksjer i det. Basert på det, hvis noen av aksjene nevnt er i et selskap som omhandler riba eller haraam ting, så er det viktig å trekke seg fra det og kvitte seg med noe fortjeneste ved å gi det til de fattige og trengende Slutt Quote. Shaykh Abd al-Azeez ibn Abdullah ibn Baaz, Shaykh Abd ar-Razzaqq Afeefi, Shaykh Abdullah ibn Ghadyaan, Shaykh Saalih al-Fawzaan, Shaykh Abd al-Azeez Aal ash-Shaykh, Shaykh Bakr Abu Zayd. Det sier også 14 299 , 300. Først hvis det er bevist at et selskap handler i riba, enten det tar eller gir, er det haram å holde aksjer i det, fordi det kommer under overskriften å hjelpe i synd og overtredelse Allah, må han bli opphøyet, sier tolkning av betydningen. Hjelp deg hverandre i Al Birr og Taqwa dyd, rettferdighet og vanhet, men ikke hjelpe hverandre i synd og overtredelse. Og frykt Allah. Sannelig, Allah er alvorlig i straff. For det andre hvis en person tidligere har kjøpt aksjer i et selskap som handler i riba , da må han selge sine aksjer i det og bruke interessen på veldedige årsaker. Endte quote. Khaykh Abd al-Azeez ibn Abdullah ibn Baaz, Shaykh Abd ar-Razzaaq Afeefi, Shaykh Abdullah ibn Ghadyaan, Shaykh Abdullah ibn Qa ood. Den islamske Fiqh-rådet som tilhører Organisasjonen for den islamske konferansen utstedt en erklæring om aksjer i sin syvende konferanse, holdt i Jeddah, 7-12 Dhu l-Qa dah 1412 AH 9.-14. Mai 1992 CE, der det står. Som grunnprinsippet om transaksjoner er det de er tillatt å etablere et aksjebasert selskap som har islamsk akseptable mål og aktiviteter er noe som er tillatt. Det er ingen forskjell på mening om forbudet mot å holde aksjer i selskaper som De grunnleggende målene er haram, slik som å handle i riba, eller produsere eller handle i haramiske ting. Det grunnleggende prinsippet er at det er haram å holde aksjer i selskaper som noen ganger handler i haramiske ting, for eksempel riba og så videre, til tross for det faktum at deres grunnleggende aktiviteter er islamsk akseptabelt. Endelig sitat fra Majallat al-Majma nummer 6, vol 2, side 1273 nr. 7, vol 1, side 73 nr. 9, vol 2, s. 5. Den islamske Fiqh-rådet for muslimen World League utstedte en uttalelse om samme sak i sin fjortende sesjon i 1415 AH 1985 CE, hvis tekst er som følger. Som grunnprinsippet om transaksjoner er det det er tillatt å etablere et aksjebasert selskap som har islamsk akseptable mål og aktiviteter er noe som er tillatt. Det er ingen mening om forbudet mot å holde aksjer i selskaper hvis grunnleggende mål er haram, som for eksempel handel med riba eller produksjon eller handel med haramiske ting. Det er ikke tillatt for en muslim å kjøp aksjer i selskaper eller banker hvis noen av deres transaksjoner innebærer handel med riba eller produksjon eller handel med haramiske ting. Hvis en enkelt kjøpt aksjer ikke vet at selskapet handler i riba, så finner han ut om det, det han må gjøre er å komme seg ut Forbudet i dette tilfellet er klart på grunn av den generelle betydningen av bevisene i Koranen og Sunnah om forbudet mot riba, og fordi kjøp av aksjer i selskaper som håndterer riba når kjøperen er klar over det betyr at Kjøperen selv er en partner i å handle i Riba, fordi andelen representerer en del av selskapets kapital, og aksjonæren har en andel i selskapets aktiviteter og eiendeler. Så hvis selskapet låner penger med renter eller låner med renter, Aksjonæren har en andel av det, fordi de som håndterer utlån og lån på grunnlag av interesse, gjør det på hans vegne og opptrer som sin delegat, og delegerer noen andre til å gjøre en haram handling er ikke tillatt. May Allah sende velsignelser og fred på vår profet Muhammad og på hans familie og ledsagere Vær lov til Allah, Herren av verdens slutt Endre sitat. Muhammad ibn Sa ood al - Usaymi kan Allah bevare at han ble spurt om herskelsen om investerer i blandede aksjer. Han svarte Det er ikke tillatt i henhold til flertallet av lærde, bortsett fra å investere i rene aksjer, om man kjøper aksjer eller investerer Sluttkvote. Med hensyn til oppfatningen om at aksjer i alle typer selskaper har haram, dette Utsikten er feil, fordi det er noen selskaper av den første typen, som er de som holder seg til islamske avgjørelser i deres forhandlinger. Men kanskje de som er av denne oppfatningen, var motiverte for å si det fordi selskaper av den første typen er svært få og de fleste selskaper er av den andre og tredje typen. Og Allah vet best.106094 Ruling på å handle i valutaer i FOREX-systemet og betale avgifter for å forsinke avtalen. Er det tillatt å handle i valutaer i utenlandsk ex endre markedet forex over Internett Hva er din mening om spørsmålet om tabiyeet som fastsetter interesse for ikke å bruke avtalen på samme dag Hva er også din mening om clearingprosessen som er å forsinke å sende inn en til to dager etter kontraktens slutt. Publisert Dato 2008-01-08.Prais være til Allaah. Det er lov til å handle i valutaer hvis avtalen er gjort hånd i hånd og transaksjonen er fri for forhold som fastsetter riba, som for eksempel avgifter for å forsinke avtalen, som er renter som belastes investoren dersom han ikke tar avgjørelse om avtalen samme dag. Med hensyn til hånd til håndutveksling har dette blitt diskutert i svaret på spørsmål nr. 72210. Med hensyn til gebyrene for forsinkelse avtale og handel i marginer, er det utstedt en erklæring fra det islamske Fiqh-rådet angående dette, som sier følgende. Prøve å være Allah alene og velsignelser og fred være på den hvem der ikke er profet, vår herre og profeten Muhammad, og på hans familie og følgesvenner å fortsette. Den islamske Fiqh-rådet for den muslimske verdensliga, i sin attende sesjon som ble avholdt i Makkah al-Mukarramah fra 10 til 14 3 1427 AH 8. til 12. april 2006, har undersøkt spørsmålet om handel i marginer, noe som betyr at kunden betaler en liten sum av verdien av det han ønsker å kjøpe, som kalles en margin, og agenten banken eller på annen måte betaler resten som et lån, forutsatt at kjøpskontrakt forblir i agentens navn som et løfte for pengene som ble utlånt. Etter å ha lyttet til undersøkelsen som er sendt og detaljert diskusjon om dette emnet, er rådets mening at denne transaksjonen innebærer følgende.1 Å handle i kjøp og salg med det formål å tjene penger, og denne handlingen gjøres vanligvis i store valutaer eller i finansielle sertifikater, aksjer og obligasjoner eller enkelte typer produkter, og det kan omfatte handel med opsjoner, futures og indeksene på store markeder .2 Lån, som refererer til pengene gitt av agenten til kunden direkte hvis agenten er en bank eller via en tredjepart dersom agenten ikke er en bank.3 Riba, som oppstår i denne transaksjonen i form av gebyrer for å utsette avtalen Dette er renter som belastes kjøperen dersom han ikke tar avgjørelse samme dag, og som kan være en prosentandel av lånet eller et fast beløp.4 Kommisjonen, som er pengene som agenten får som følge av investorens kundes handel gjennom ham, og det er en avtalt prosentandel av verdien av salget eller kjøpet.5 Pantsettet, som er en forpliktelse som er undertegnet av kunden, er enig om å forlate kontrakten med agenten som et løfte om et lån, gir ham rett til å selge disse kontraktene og ta tilbake lånet dersom kundens tap når en bestemt prosentandel av margen, med mindre kunden øker løftet for å kompensere for en nedgang i prisen på produktet. Utvalget mener at denne transaksjonen ikke er p avvises i henhold til sharee ah av følgende grunner. Firstly Det innebærer åpenbare riba, som er representert ved tillegg til beløpet på lånet som kalles å betale gebyrer for å forsinke avtalen. Dette er en slags haraam riba Allaah sier tolkning av betydningen . O du som tror Frykter Allah, og gi opp det som er igjen på grunn av deg fra Ribaa fra nå av, hvis du er virkelig troende.279 Og hvis du ikke gjør det, ta et varsel om krig fra Allah og Hans sendebud, men hvis du omvende deg, Du skal ha dine kapitalbeløp. Avtale ikke urettferdig ved å spørre mer enn kapitalbeløpene dine, og du skal ikke behandles urettferdig ved å motta mindre enn kapitalbeløpene dine. For øvrig Agenten fastsetter at kunden må forholde seg gjennom ham, noe som fører til å kombinere begge gi et lån til noe til gjengjeld og betale provisjon, som er likt å kombinere å gi et lån og selge på samme tid, som er forbudt i sharee ah fordi Allahs freds og velsignelser er over ham, sa det er ikke tillatt å gi et lån og selger samtidig Hadesen ble fortalt av Abu Dawood 3 384 og al-Tirmidhi 3 526, som sa at det er en hasan saheeh hadeeth. I dette tilfellet har han hatt nytte av lånet hans, og Fuqaha er enstemmig enige om at hver låne som gir en fordel er haraam riba. Thirdly Forhandler som er gjort på denne måten i de globale markedene involverer vanligvis mange kontrakter som er haram i henhold til sharee ah, for eksempel.1- Dealing i obligasjoner, som kommer under overskriften til riba som er haram Dette ble fastslått i en resolusjon fra det islamske Fiqh-rådet i Jeddah, nr. 60, i sin sjette økt.2. Dealing utiskriminert i selskapets aksjer Den fjerde uttalelsen av det islamske Fiqh-rådet for den muslimske verdensliga i sin fjortende sesjon i 1415 AH uttalt at det er haram å handle i aksjer i selskaper hvis hovedformål er haram, eller noen av deres omsetninger innebærer riba.3 - Selgervalutaer gjøres vanligvis uten hånd til håndbytte, noe som gjør dem tillatelige i henhold til sharee ah.4- Håndtering av opsjoner og futures En oppløsning fra det islamske Fiqh-rådet i Jeddah nr. 63, i sin sjette sesjon, uttalt at opsjoner ikke er tillatt i henhold til sharee ah, fordi gjenstanden for å handle i disse kontraktene er ikke penger eller tjenester eller en finansiell forpliktelse som det er lov til å utveksle. Det samme gjelder futures og handel i indekser. 5 - I noen tilfeller selger agenten noe som han ikke eier, og selger det man ikke eier er forbudt i sharee ah. Fourthly Denne transaksjonen innebærer økonomisk skade for de involverte partene, særlig kundenes investor og samfunnets økonomi generelt, fordi den er basert på å låne for mye og ta risiko. Slike saker involverer vanligvis utro, misvisende mennesker, rykter, hoarding, kunstig prisvekst og rask og sterk prisvekst, med sikte på å bli rik raskt og anskaffe besparelser av andre på ulovlige måter. Derfor kommer det under overskriften å konsumere folks rikdom ulovlig, i tillegg til å avlede rikdom i samfunnet fra ekte, fruktbar økonomisk aktivitet til denne typen risiko som ikke har noen økonomisk fordel, og det kan føre til alvorlig økonomisk uro som vil føre til stort tap og skade i samfunnet. Rådet anbefaler finansinstitusjoner å følge finansieringsformene som er foreskrevet i sharee ah, og som ikke involverer riba og lignende, og ikke har skadelige økonomiske effekter på deres kunder eller på økonomien generelt , som i partnerskap og lignende Og Allah er Kilden til styrke. Må Allah sende velsignelser og fred på vår profet Muhammad og hele hans familie og følgesvenner Slutt sitat fra Majallat al-Majma al-Fiqh al-Islami utgave nr. 22, p 229. Vi ber Allah om å veilede oss og deg. Og Allah kjenner best. I Sharia-øynene er det en stor forskjell mellom handel som du har nå, og hva du kanskje har senere, forklarer Elsa Febiola Aryanti. Mange av oss har hørt av vilkårene forex og valuta. Forex refererer til markedet der internasjonale valutaer handles 24 timer i døgnet, hver ukedag. Uttrykket utenlandsk valuta refererer generelt til bytte av en valuta for en annen. Siden alt dette innebærer penger, handel og utveksling, hvordan ser islam det hele Hvilke typer valutatransaksjoner er akseptabelt i islam. Kort sagt, utenlandsk valuta, i form av bruk av penger som en vare, er ikke tillatt i islam. Sharia plasserer en klar forskjell mellom penger og varer. Under sine prinsipper er penger strengt noe som vi kan bytte for varer og tjenester. Hvis penger i forskjellige valutaer skal byttes, skal det gjøres i likeverdige verdier. For eksempel kan bytte amerikanske 500 for tilsvarende i britiske pund aksepteres. Det er også akseptabelt å betale pengeveksleren eller en bank for tjenesten som tilbys, i tilfelle du lurer på. Det er generelt to typer valutatransaksjoner spot og forward. In en spot-transaksjon en part-promis å betale for en viss valuta fra en annen part i løpet av samme dag eller de neste to dagene. Så bredt sett kan spottransaksjoner bruke prisen som en kjøper forventer å betale for en utenlandsk valuta nesten umiddelbart. For eksempel kan en venn har nettopp returnert fra sin ferie i England Du planlegger å gå dit også snart Når du samtykker i å kjøpe sine britiske pund til en offisiell valutakurs, og du avregner beløpene umiddelbart, betraktes dette som en spot-transaksjon. I en forward-transaksjon, en part er enig i å bytte valutaer med en annen part til en bestemt valutakurs, men med transaksjonen gjort i fremtiden. Problemet med at sharia har med terminkontrakter er at valutakursene bestemmes etter å ha vurdert rentenivået av dermed involverte valutaer Ikke bare gjør fremtransaksjoner involverer riba, de behandler også valutaer eller penger som varer Som du har lest tidligere, er begge mot Sharias prinsipper. Forkrigen d-transaksjoner blir ofte brukt til å redusere risikoen for å håndtere ofte svingende valutakurser. For eksempel, si at du tenker på å kjøpe et feriehus i utlandet, og du har allerede et budsjett for å minimere risikoen for svingende valutakurser, godta å bytte ut et kjent beløp i dag, men du betaler for og motta lokal valuta i fremtiden, når betalingen forfaller til ferien din. For muslimer er problemet at det å utnytte slike terminkurser betyr å ta hensyn til de ulike rentenivåene for de to lands valutaene Dette skyldes at terminskursen bestemmes av spotkursen og forskjellen mellom de to valutakursrenten siden betalingen kun er oppfylt på et senere tidspunkt. I islam bør kun penger ses Som noe brukt til å kjøpe varer eller tjenester Pengene er ikke en vare Penger kan aldri bli handlet som varer, og praksis med å handle med eller selge penger ved å bruke spekulative trinn og involvering av riba er forbudt i islam, og er dermed haram. For en valuta-transaksjon som skal være halal i islam, må det ikke være spekulativ. Kjøpet av britiske pund fra din venn er et eksempel på en halal-transaksjon, siden du legitimt trenger pounds for turen til London. Så, går tilbake til hvordan islam ser utenlandsk valuta Den typen som er tillatt i islam er spottransaksjonen, som er gjort på stedet eller nesten umiddelbart, med frekvensen kjent for begge parter og innebærer nei spekulasjon eller renter Det er ikke noe problem, da med å besøke pengevekslere, bare vær sikker på å telle dine penger før du handler til du slipper. Ytterligere rapportering av Ryan Hardy. Denne artikkelen opprinnelig ble vist i juli 2012-utgaven av Aquila Style magazine.
Comments
Post a Comment